Rácvárosi horgászbolt
+36 (72) 253 302
+36 (20) 995 7000
Üzletünk címe
7634 Pécs Rácvárosi út 10/2.

Napszakok versenye

Ha ősz, akkor peca! Végre eljött a mi időnk, gondoljuk ezt mindannyian, pontyhorgászok. Ebben az évben sok eredményes túrát tudhatunk magunk mögött Hrubos Viktor barátommal, ebből kifolyólag beneveztünk a szőkei hármas tavon megrendezésre kerülő 72 órás pontyfogó horgász versenyre. Viktor sajnos egészségügyi okokból nem tudott részt venni, de a felkészülés és verseny ideje alatt is mindig számíthattunk a tanácsaira, meglátásaira csapattársammal, Bognár Zoltánnal. Vágjunk bele!

Lehűlő vízről van szó, így mindenképpen több eltérő ízvilágú csalival és könnyen emészthető maggal készültünk. A fűszeres ízvilágot Mr Bojli csilis-bors ízesítésű oldódó és főzött golyója, illetve csapattársam, Zoltán saját készítésű bojlija képviselte. Édes íznek egy epres, magasabb szénhidrát-tartalmú bojlit választottunk, amely inkább a nappali órákban adott halat. Magok közül nagy mennyiségben repce került az etetőhajónkba, emellett még némi tigrismogyorót is bevetettünk a csalogató hatás növelése érdekében. Csali megvan, na de hogyan kínáljuk fel?

A halak gyenge táplálkozására számítottunk, ezért kizárólag a blow-black rig jöhetett szóba, kisebbb méretű horgokkal. Előkezsinórnak barna vagy zöld bevonatos fonott zsinór volt a nyerő. A horogelőkéket egy quick change-el rögzítettük a kb. 1 méter hosszú leadcore-hoz. Nehezéknek 100-110 grammos in-line grippa ólmot használtunk. Jogosan merül fel a kérdés mindenkiben, hogy miért van szükség ekkora súlyokra, hadd válaszoljam meg ezt is gyorsan.

Szerelékünk szoros összefüggésben volt az általunk meghorgászott területekkel.
Jól ismertük a sorsolásnál utolsó előttiként húzott helyet. Előzetes tapasztalaink szerint a közepes és gyenge határára soroltuk be a szektorunkat, mégis úgy gondolom kihoztuk a maximumot magunkból. Taktikánk egyszerű volt: A túlparton velünk szemben lévő 2 bokor előtti részt koncentáltan etettük nappal édes golyóval és nagyobb mennyiségű repcével az amurban bízva. Itt volt nagy szükség a grippa ólomra, amely megakadályozza a szerelékünk rézsűről való lecsúszását 110 méter felett is. Taktikánk fő alkotóeleme közé tartozott még egy fix bójával jelölt terület, amely egy kemény agyagos és egy 5-10 centi lágy iszappal fedett rész határát jelölte. Erre a területre a verseny teljes ideje alatt Mr bojli csilis-borsos bojliját csöveztem. A nyári horgászatokkal ellentétben most az iszapos részről sikerült csak halat fognunk. Ez volt az elmélet, lássuk mi az ami a gyakorlatban is működött.

Érkezés után helyhúzás, majd gyors táborállítás és délben már rajtolt is a verseny. Az alapozóetetés és a bója letétele csónakból történt, majd etetőhajó segítségével juttattuk be felcsalizott felszereléseinket. A verseny teljes ideje alatt maximum 3 óránként frissítettünk. Első kapásunk a késő délutáni órákban jelentkezett. Balos botomon lassú komótos kapás, győzött a tudatos hely választás. Egy 19,20 kg-os ponttyal vívtam hosszas csatát. E szép hal megfogása plusz izgalommal töltött el az egész verseny ideje alatt, hátha miénk lehet a legnagyobb halért járó díj.
Esti mérlegelésénél láttuk, hogy a "Nagy Carp Team" már jelentős előnyre tett szert. Mi másodikként fordultunk, így nagyon vártuk az éjszakát, mint kiderült nem is hiába!
Minden éjjelt majdnem teljes virrasztással töltöttünk. A tőlünk jobbra elhelyezkedő mezőny nappal, míg mi és a tőlünk balra versenyző csapatok szinte csak éjszaka tudtak halat fogni.

A 24 órás fordulónál még tartottuk magunkat, ám jött egy kisebb hideg zuhany.
A Nagy Carp Team tovább növelte előnyét, minden pecást maga mögé utasítva. Jól tudtuk, hogy ha nem történik valami változás, akkor nagy lesz a második helyért folytatott küzdelem.
Második nappal minden próbálkozásunk ellenére összesen 2 halat sikerült mérlegelnünk, így sajnos lecsúsztunk a harmadik helyre.
Eljött a következő éjszaka, taktikához tartva magunkat jelentős mennyiségű halat sikerült a reggeli mérlegelésig horogra csalnunk.
Ezután egy katasztrofális nappal következett, melyet több rontott kapás és haltalanság jellemzett, miközben riválisaink töretlenül növelték a kifogott halmennyiséget. Az első helyen lévő csapatot ki se lehett robbantani pozíciójából. A verseny ezen részén a Prémium Carp Teammel versenyeztünk a második helyért.

Eljött az utolsó éjszaka! 18 kiló hátrányban voltunk, tudtuk, hogy nagyon bele kell húznunk az éjszaka folyamán.
A tudatos stratégia ismét megmutatkozott, ezen az éjjelen fogtuk a legtöbb halat. Izgatottan vártuk az utolsó részeredményt. A tógazda felettébb izgatottan adta tudomásunkra, hogy nem egészen 3 kg van köztünk és a másik dobogóesélyes csapat között.
Az előző nappalokból kiindulva kicsit elkeseredve, de teljes erővel nekivágtunk az utolsó 4 órának. Végre rájöttünk hol tartózkodnak a halak nappal, így többet sikerült fognunk, mint az eddigi 3 nappal folyamán, ez 41,5 kg-os súlyt jelentett. A Prémium csapata is jól belehúzott, még a lefújás előtt 2 perccel sikerült egy halat elcsípni, amely a sípszó után került csak partra, ám jelenlegi szabályrendszer szerint beleszámított az összfogásba. Mindenki tudta, hogy ennek a halnak komoly szerepe lesz a végeredményben.

Gyors pakolás után következett az eredményhirdetés.

1.Hely: Nagy Carp Team
2.Hely: Prémium Carp Team
3.Hely: Rácvárosi Horgászbolt SE-BO Team
Legnagyobb hal kifogója:Selmi Bálint, 19,20 kg

Összegezve: 216 kg halat sikerült fognunk egy utolsó percig izgalmas versenyen, így harmadik helyen zártunk mindössze 90 dekával lemaradva.
Különösen büszkék vagyunk, hogy átlagsúlyunk 10,28 kg lett.
A verseny résztvevő csapatok összfogása 1181,54 kg volt.
Gratulálunk Minden Csapatnak!

Közösség

Adatvédelmi központ

Funkció és teljesítmény sütik

A Funkcionális cookie-k lehetővé teszi a honlapunknak a már megadott részletek elmentérését és ezen adatok alapján tökéletesített és személyre szabottabb funkciókat kínáljunk. Ezen cookie-k csak anonimizált információkat gyűjtenek és tárolnak, tehát ne tudják követni az Ön egyéb honlapokon való mozgását. A teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek adatokat, hogy hogyan használják a honlapunkat. Ezeket arra használjuk, hogy jobban megértsük miként használják a honlapunkat, hogy annak tartalmát és funkcióit javítsuk. Kérjük vegye figyelembe, hogy a funkcionális és teljesítmény cookie-k kikapcsolása korlátozhatja a honlapunk bizonyos funkcióinak működését. A honlapunkon a következő Funkció és Teljesítmény sütik használjuk:

__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz, NID, _ceg.u, _ceg.s, fbsr_*
_ceg.u, _ceg.s
__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz
fbsr_*
NID

Szükséges sütik

Feltétlenül szükséges sütik olyan funkciókat biztosítanak, amelyek nélkül a honlapunk nem használhatók rendeltetés szerűen. Ezen cookie-kat kizárólag mi használjuk, ezért ezek az első fél cookie-jai. A feltétlenül szükséges cookie-k használatához az Ön hozzájárulására nincsen szükség. Ezért a feltétlenül szükséges cookiekat nem lehet be és kikapcsolni. A honlapunkon a következő Feltétlenül szükséges sütiket használjuk:

kohanasession, language, resolution, authautologin

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról az Cookie / Süti Tájékoztatóban talál részletes tájékoztatást, vagy a sütiket Ön is bármikor beállíthatja.