Rácvárosi horgászbolt
+36 (72) 253 302
+36 (20) 995 7000
Üzletünk címe
7634 Pécs Rácvárosi út 10/2.

111 óra Szászváron

avagy egy kora nyári bojlis örömpeca története

Kedves Sporttársak, fogadjátok szeretettel első bojlis beszámolónkat, amit - bár mindenkinek szól - főként a lelkes kezdő, illetve szárnypróbálgató haladó pecásoknak ajánlunk.

Bevezetőként magunkról pár szóban. Engem Hrubos Viktornak hívnak, 10 éves korom óta, azaz 26 éve horgászom, ebből az utóbbi 8 évben évről évre precízebben, komolyabban. Barátom és csapattársam, Selmi Bálint 6 éves korában fertőződött meg ezzel a szenvedéllyel és mára Ő is több, mint 16 éve kergeti már a halakat. A számok ellenére lelkes amatőröknek tartjuk magunkat, hiszen ahhoz, hogy minél komolyabban vehessük ezt a sportot sajnos több szabadidő és még nagyobb anyagi ráfordítás lenne szükséges. A hiányosságainkat azonban igyekszünk precizitással, szorgalommal és sok tanulással kompenzálni és erre buzdítunk minden sporit is, mert ahogy olvassátok is majd, érdemes.

Elsőként a helyválasztásról szólnánk pár szót. Szászváriként 1992 óta rendelkezem (egyrövidebb megszakítással) területi engedéllyel a tóra, így hát méltán kedves a szívemnek ez a vízterület, mely közel 9 hektáros horgászható vízfelülettel, 1-2 méteres átlagos vízmélységgel rendelkezik. A szászvári horgásztó még nem kimondottan a nagyhalak hazája, de az évekkel ezelőtt megújult vezetőségnek köszönhetően szép számmal kerültek és kerülnek bele nagyobb egyedsúlyú pontyok, amik védelme az állásonként telepített fix pontybölcsőkkel, a rendszeresen ellenőrzött vízminőségnek és a tagok fürkésző szemeinek köszönhetően egyre inkább megoldott. A vízpart ápolt, kulturált. Több igényes és kellőképpen nagy esőbeálló próbál védeni minket az időjárás viszontagságaitól, az öreg fák terjedelmes lombkoronái pedig némi védelmet nyújtanak a forró nyári időszakban. Az utóbbi években eltöltöttünk itt pár hosszabb-rövidebb pecát, de az általam annyit emlegetett gyönyörű és nagyon erős 10 kg feletti halak rohama valahogy mindig elkerült bennünket a közös horgászatok során. A tó intenzíven telepített, bővelkedik konyhapontyokban is, így a termetesebb halak szelektálására mindenképpen figyelmet kellett fordítani mind az etetési stratégia, mind a végszerelék összeállításakor.

Horgászhelyként a tó egyik legkedveltebb helyét, a nagy tó 1. állását, a „térkövest” néztük ki, mely a völgyzárógáttal szemben helyezkedik el, minimum 200 méter nádfalat és viszonylag mélyebb vizet biztosítva az eredményes horgászathoz. A túránk idejét május utolsó hetére tettük, bízva benne, hogy célhalaink éppen túl lesznek az ívási időszakon, tehát jó étvággyal bírnak majd.

Május 24.-én csütörtökön reggel 5 órára érkeztem a kiszemelt helyre, ahonnan szerencsénkre egy sporttárs az éjszakai pecáról éppen hazaindult. Bálint 10 órára tudott csak utánam jönni, de a sikeres helyfoglalás után már nem is kellett kapkodnia. Sátorállítás, az etetés kezdetéig pedig kereső horgászat volt a program. Sajnos az idő nem volt kegyes hozzánk, és kedvenc bajuszosaink víg locsogása a nádfal előtt arra engedett következtetni, hogy a napokban elvonuló rövid hidegfront után ők bizony ismét teljes erőbedobással álltak neki ívni. A szélirány kis túlzással fél óránként változott, a légnyomás 1013-on állt, de hétvégére 1020 körüli értéket jósoltak, ami bizakodóvá tett bennünket.

A beszámolókból sokszor pont a lényeg hiányzik, így bízva benne, hogy tapasztalatainkat Ti is kamatoztathatjátok, részletesen beszámolunk mindenről, ami hozzásegíthetett minket a sikerhez.

Előttünk a gáttól balra két vastagabb törzsű fát szemeltünk ki etetésünk bal és jobb szélének meghatározására. Szemben a nádfal nagyjából 110 méterre található, ahol pár éve sávosan kb. 10 méterre benyúlva, majd idén tavasszal ismét mélyen ki lett kotorva az iszap. Ezt az új árkot azóta részben feltöltötte a lágy iszap, mi azonban az így keletkezett meder kopogós tetejét, és a közelebbi partjától innen terveztük etetésünk kialakítását kb. 90 méteren. Szigorúan dobós pecáról beszélünk, ahol ez a távolság nagyon kényelmesen meghorgászható volt hosszabb távon is. Etetni 35 kg epres ízesítésű szénhidrátos etetőgolyót vittünk, ezzel mindent egy lapra feltéve. Gyártó nélkül jegyezném meg, hogy a tavon a halas és májas ízesítésű golyó a „sláger”, azonban az 5 napra tervezett peca és az erős harcsaállomány miatt döntöttünk az édes íz mellett, szigorúan halliszt mentesen.

Az alapozást az első nap délben kezdtük. Aznap kb. 20 kilógrammnyi anyagot juttattunk be karbon dobócsővel 2 részletben és nagyjából 50nm-es területre, ahova 4 végszereléket dobtunk be. A második nap már csak 8 kg került be, szintén két részletben, a terv pedig az volt, hogy a maradék 3 napban, ha ráállnak az uszonyosok az etetésre, akkor halanként 15-20 szemmel igyekszünk ott is tartani őket.

Szokták mondani, hogy ember tervez, Isten végez. Az első két napban többször próbált a kapástalanság eltéríteni minket az eredeti tervtől, és nem szeretném Bálint arckifejezését sem szavakba önteni, mi volt a véleménye a tó és taktika választásról, de mint minden rendes esetben, hál’ isten ez a történet is happy enddel végződött.

Lássuk hát a beszédes számokat (kiemelve a darabosabb fogásokat, reggel 8 órási napfordulóval):

Bálint fogásai

• Csütörtök: 14,3kg (9,3kg)
  • Péntek : 7kg (sajnos a szebbek elkerülték)
  • Szombat : 55,8kg (16,8kg, 8kg, 9kg)
  • Vasárnap : 99,9kg (8,5kg, 9kg, 11kg, 8,5kg, 12,4kg, 10kg, 11,5kg, 8,6kg)
  • Hétfő : 45kg (14,5kg, 11kg, 12kg)

Viktor fogásai

• Csütörtök : 4,5kg (nem sok mentett meg a nullától)
  • Péntek : 45,7kg (9,5kg, 12,8kg, 10kg)
  • Szombat : 31,9kg (9,4kg, 9kg)
  • Vasárnap : 89,4kg (8,6kg, 8,5kg, 10,1kg, 12,2kg, 13,7kg, 12,1kg, 9kg, 11,4kg)
  • Hétfő : 85,8kg (9,4kg, 11,3kg, 9,1kg, 8,6kg, 9kg, 8,2kg, 8,5kg,10kg)

Fogásainkat összesítve megközelítettük a 480kg-ot, az átlagsúly pedig 7,15kg lett egységesen. 67 db halat zsákmányoltunk, ebből 36 darab volt 8 kg felett.

Mivel egyelőre nem reklámozunk márkát, így annyit árulunk el, hogy az első napokban az édes etetés ellenére csak az erősen fűszeres golyót húzták kikönnyítve pici ananászos pop up-pal, míg a 3. naptól egy szem etetőgolyó volt a kedvenc, mellette 3 szem bojli pva-ban. Megjegyzésként, ha pva nélkül csobbant a szerelék, 3-4x annyi időnek kellett eltelnie kapásig.

Bálint heli riggel és egyszerű inline végszerelékkel pecázott, míg én csak heli riggel horgásztam. Egységesen egyik botunkon végólom, másikon paszta ólom. Pasztaként édes, majd erősen fűszeres/szúnyoglárvás method mixet vizeztünk túl, paszta állagúra gyúrva. Összehasonlítva a paszta ólom használata a kapások száma szempontjából semmilyen előnnyel nem járt. 8-as méretű horgokat használtunk a Fox, Korda és Gardner kínálatából, amik remekül bírták a strapát. A horgokat merev bevonatos előkével kötöttük, csak a horog felett 1 centire távolítottuk el a bevonatot a csali szabadabb mozgása érdekében. Horogkötésben germán riggel, blowback riggel és egyszerű kd riggel készültünk. Germán riggel több halvesztésem volt az első napokban, ezért ezt a későbbiekben már nem erőltettem. Bálint blowback rigje mellett a kd rig volt az abszolút nyerő. Ez utóbbival halvesztésünk nem volt. A kapások egytől egyig vehemens, húzós kapások voltak, „bevágni” soha nem kellett, luftot egyet sem ütöttünk. Leadcore helyett a Fox submerge nevű ólommentes leaderét használtuk és ajánljuk szeretettel.

Nagyon dolgos 4 nap volt, ismét gazdagodtunk bőven tapasztalatokkal. Hétvégére az időjárás is nekünk kedvezett. A gyenge északnyugati szél és a 3 napig stabil 1020-as légnyomás végre beindította a halak kapókedvét. Összegezve a 4 és fél napot, a kitartás és a pontos peca közel hozta a várt eredményt. Ha egy előke nem működött, cseréltük, ha csak pva-val húzta, akkor nem dobtunk nélküle. A horoghegyeket minden hal után ellenőriztük. Etettünk, frissítettünk, agyaltunk és legközelebb még többet teszünk bele.

Örültünk, hogy lehetőségünk volt ismét kipróbálni magunkat és a nehéz időjárás és az ívás mellett boldogok vagyunk, hogy egy ilyen örömpecában lehetett részünk.

Köszönjük, hogy olvastatok, ezután jelentkezünk folyamatosan!

Viktor & Bálint

! % /
Ossza meg ismerőseivel:
Akciós termékek Katalógusok

Időjárás (Pécs)

Közösség

Adatvédelmi központ

Funkció és teljesítmény sütik

A Funkcionális cookie-k lehetővé teszi a honlapunknak a már megadott részletek elmentérését és ezen adatok alapján tökéletesített és személyre szabottabb funkciókat kínáljunk. Ezen cookie-k csak anonimizált információkat gyűjtenek és tárolnak, tehát ne tudják követni az Ön egyéb honlapokon való mozgását. A teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek adatokat, hogy hogyan használják a honlapunkat. Ezeket arra használjuk, hogy jobban megértsük miként használják a honlapunkat, hogy annak tartalmát és funkcióit javítsuk. Kérjük vegye figyelembe, hogy a funkcionális és teljesítmény cookie-k kikapcsolása korlátozhatja a honlapunk bizonyos funkcióinak működését. A honlapunkon a következő Funkció és Teljesítmény sütik használjuk:

__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz, NID, _ceg.u, _ceg.s, fbsr_*
_ceg.u, _ceg.s
__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz
fbsr_*
NID

Szükséges sütik

Feltétlenül szükséges sütik olyan funkciókat biztosítanak, amelyek nélkül a honlapunk nem használhatók rendeltetés szerűen. Ezen cookie-kat kizárólag mi használjuk, ezért ezek az első fél cookie-jai. A feltétlenül szükséges cookie-k használatához az Ön hozzájárulására nincsen szükség. Ezért a feltétlenül szükséges cookiekat nem lehet be és kikapcsolni. A honlapunkon a következő Feltétlenül szükséges sütiket használjuk:

kohanasession, language, resolution, authautologin

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról az Cookie / Süti Tájékoztatóban talál részletes tájékoztatást, vagy a sütiket Ön is bármikor beállíthatja.