Kezdjük az évet új kihívásokkal II.rész

Ismét a berkesdi horgásztóra kalauzollak Titeket egy rapid feeder verseny élményein keresztül.

Az év első sikeres túráján felbuzdulva, Scháb Zoltán barátommal beneveztünk egy 4 órás páros horgászversenyre. Akkor még nem is sejtve mekkora kalandban lesz részünk. Vágjunk bele!

Péntek este van, zuhog az eső, izgulunk, hogy vajon hogyan jutunk majd be holnap a földúton, így hát felhívom a tógazdát. Nem emlékszem pontosan a szavaira, de azt ígérte,hogy ha kell, traktorral visznek be mindenkit! (Kis túlzással így is lett.)

Szombat reggel 7 óra, Szilágy község közepén jó hangulatban vártuk a terep taxikat, kis csúszással ugyan, de sikeresen megérkezetett 12 csapat.

A helyhúzás nevezési sorrendben történt, így én kezdhettem meg a sort. Csapattársammal egyhangúan a sekély vizet gondoltuk erősebbnek jelen időjárási körülmények között. Tudtuk, hogy ott jobban fog mozogni a hal, viszont keményebb csatákra is lehet számítani ebben a szektorban, ez félig-meddig be is igazolódott.

Bumm! Ki is húztam a legszélső helyet, nagyon örültünk neki!

A verseny 4 szektorban zajlott, szektoronként 3-4csapattal.
Az abszolút győztesek pedig a szektor elsőkből kerültek ki.

Helyhúzás után egy kis logikai játék következett, kinek melyik autón van felszerelése címszó alatt, mígnem minden a megfelelő kézbe került.
Kipakolás közben egyik szemünk végig a vízen volt. A halak nagyon hamar megmutatták magukat. Akadó akadó hátán, tudtuk, hogy minél közelebb dobunk hozzá, annál hamarabb lesz kapásunk. Négy bottal horgásztunk, Zoltán röviden, 25 méteren az akadó sor szélét egy könnyű method felszereléssel. Másik készsége ugyanannak a víz alatt elterülő fának az oldala mellett került bevetésre, mely egy bordás kosárral szerelt bojlis botot foglalt magában. Én a velünk szemben lévő bokros rész hozzám közelebb eső szélét horgásztam mind a két botommal.
Felszereléseink zömét 40-55grammos method kosarak alkották 10-es méretű, vastaghúsú, szakáll nélküli horgokkal, melyekre az erőteljes küzdelmek miatt volt szükség.

Az alapozó etetést klipszelve végeztük, mely csupán pár pontos dobást jelentett a már összekészített felszerelésekkel. Komolyabb mennyiséget egyedül a bojlis felszereléssel juttatunk be, ám nem tapasztaltunk különbséget a halfogás ütemében. A kosarakba szinte minden esetben 2mm-es pellet került, amelyet egy kevés intenzív halas method mixszel bolondítottam meg a gyorsabb kapások elérése érdekében.

Bátran mondhatom, hogy bele a nyúltunk a tutiba. Az első részmérlegelést is nálunk kellett végrehajtani. Kicsivel több, mint egy óra után 31 kg halat könyvelhettünk el.

Nagyon boldogok voltunk, de egy kis kétely még volt bennünk, vajon ez végig így marad-e. Erre azonban gyorsan választ is kaptunk. A középső etapban a megfelelő csalikat is megtaláltuk, illetve minden felszerelés a helyére került. Kizárólag sárga csalikkal horgásztunk. A verseny elején 4 mm-es csalikkal kezdtem, amely sokszor hozott kárászt és kisebb pontyokat, ez változtatásra ösztönzött. A végére kizárólag 10-12 mm-es csalikkal horgásztunk, amely valamelyest szelektálást tudott mutatni kisebb társaival szemben. Ebben az etapban közel 60kg halat sikerült fognunk.

A verseny utolsó harmada nehézkesen indult, 3 szereléket is vesztettünk, illetve a vehemens kapások miatt a klipszek is kiakasztásra kerültek. Ez sajnos a pontosság rovására ment, illetve mi is fáradtunk.

Nem foglalkoztunk a mezőnnyel, tettük a dolgunkat, így az utolsó mérlegelésnél is 30kg felett állt meg a mérleg nyelve!

Fizikailag és szellemileg egyaránt megterhelő megmérettetésen vettünk részt, amelyet késő délutáni táborállítással és pár nap pihentető nagy ponty horgászattal hevertünk ki.

A versenyen minden csapatnak sikerült halat fognia, így izgalmas küzdelmek alakultak ki a mezőnyben. A dobogóra 50 kiló feletti fogással lehetett csak felállni. Értékes nyereményekben részesültek a csapatok és egy pompás jó hangulatú lakomával zártuk a napot.
Gratulálunk minden Résztvevőnek, reméljük, még találkozunk valamennyi csapattal!

Rövid összegzésként:

1. Helyezet:
Rácvárosi Horgászbolt (Selmi Bálint, Scháb Zoltán)
118 440 gr
2. Helyezet:
Becsei József, Tóth László-páros
58 530 gr
3. Helyezet:
Kék-Hő Team
55 100 gr

A 12 csapat összesen 501 500 gr halat fogott, a legnagyobbat, amely egy 8 320 grammos ponty volt, a SÖR-NYI-TÓ TEAM terelte szákba.

Bálint

! % /
Ossza meg ismerőseivel:
Akciós termékek Új termékek Katalógusok

Időjárás (Pécs)

Közösség

Adatvédelmi központ

Funkció és teljesítmény sütik

A Funkcionális cookie-k lehetővé teszi a honlapunknak a már megadott részletek elmentérését és ezen adatok alapján tökéletesített és személyre szabottabb funkciókat kínáljunk. Ezen cookie-k csak anonimizált információkat gyűjtenek és tárolnak, tehát ne tudják követni az Ön egyéb honlapokon való mozgását. A teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek adatokat, hogy hogyan használják a honlapunkat. Ezeket arra használjuk, hogy jobban megértsük miként használják a honlapunkat, hogy annak tartalmát és funkcióit javítsuk. Kérjük vegye figyelembe, hogy a funkcionális és teljesítmény cookie-k kikapcsolása korlátozhatja a honlapunk bizonyos funkcióinak működését. A honlapunkon a következő Funkció és Teljesítmény sütik használjuk:

__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz, NID, _ceg.u, _ceg.s, fbsr_*
_ceg.u, _ceg.s
__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz
fbsr_*
NID

Szükséges sütik

Feltétlenül szükséges sütik olyan funkciókat biztosítanak, amelyek nélkül a honlapunk nem használhatók rendeltetés szerűen. Ezen cookie-kat kizárólag mi használjuk, ezért ezek az első fél cookie-jai. A feltétlenül szükséges cookie-k használatához az Ön hozzájárulására nincsen szükség. Ezért a feltétlenül szükséges cookiekat nem lehet be és kikapcsolni. A honlapunkon a következő Feltétlenül szükséges sütiket használjuk:

kohanasession, language, resolution, authautologin

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról az Cookie / Süti Tájékoztatóban talál részletes tájékoztatást, vagy a sütiket Ön is bármikor beállíthatja.