Továbbjutást érő pontyozás a nagybajomi Method Feeder OB selejtezőn

Ennek a történetnek az eleje valamikor januárban, egy hirtelen elkiáltással kezdődött, mely úgy hangzott: Viktor, mi lenne, ha beneveznénk a....?! Na hagyjál már, majd jót nevettünk és letettük a telefont. Nem hagyott nyugodni a dolog, utánajártam és csak az motoszkált a fejemben, hogy ott a helyem. Kiváltottam a versenyzői engedélyt, és vártam a nevezés napját. Már korán reggel ott ültem a monitor előtt, végül beneveztem!

Felkészülésem egy versenyláda vásárlással kezdődött. Hamar kiderült, hogy ez nem a kényelemről, hanem a praktikusságról szól, mely a pontos, gyors horgászat elengedhetetlen kelléke. Tavasszal 4 versenyen és pár rapid feederezés alkalmával sikerült kialakítanom a számomra legmegfelelőbb elrendezést.

Eljött a verseny ideje!
06.04 Csütörtök: Kötelező edzésnap!

Az edzés egy előre beosztott helyen zajlott, melyen a pálya feletetése érdekében mindenkinek horgásznia kellett 10-15óra között. Nekem az 51-es hely jutott, mely az E szektor jobb széle, egy kiemelt hely volt.
Taktikám 2 fő elemből állt:
Pontyozás az előttem levő, a tó felét jelentő bójához közel, valamint gyors, pontos kárászozás rövid távon.
Az edzés első 2 órájában sikerült több pontyot és kárászt is fogni a benti távon. Ahogy eltűntek a kapások, kijöttem a röviden kialakított etetésre.

Itt világos színű, kukorica alapú etetőanyagot használtam. 7-8 kapást sikerült elérnem, de egy hal sem akadt horogra. Gyanítom, hogy apró keszegek lehettek. További 1 óra szenvedés és kapásmentesség után Viktor ösztönzésére bekevertem fél kg fekete halliszt alapú method mixet, mely csodával felérő módon működött. Az utolsó 1 órában a benti távon kapás kapást követett.

06.05 Péntek: Első versenynap!

38.-ként húztak nekem helyet, méghozzá az 52-est!
F szektor széle, szintén egy kiemelt hely! Mondanom sem kell, nagyon örültem neki. Naivan azt hittem, hogy ami a sziget másik oldalán működött, itt is menni fog :)

Reggel 8 órakor beléptem a szektoromba és nekiláttam a pakolásnak. A rövidebb távom ezen a napon 42 méter volt, melyet meg is etettem az elején, repcével és búzával dúsított szénhidrátos mixszel. A másik botot 45 méterre, 3 méterrel az etetés mögé klipszeltem. A pontyos pálca 69 méteren csattant az előttem lévő bója bal oldalán, már amikor a 30-40km/h-s szél engedte... A verseny elején elég rosszul indultam, ám 45 perc kapástalanság után megjelent az első pontyom! 3 ütemmel később, némi változtatásként közelebb dobtam a  bójához, mely azonnali kapást eredményezett. Mire a bothoz nyúltam, a hal már bent volt az akadóban. Mondták, hogy vannak bent bokrok.  Ha már a tapogatás során nem sikerült, most megtaláltam...

Ezzel az elakadással széttúrtam az etetést, melyet hosszas kapástalanság követett. Távot váltottam, sajnos eredménytelenül. Előkerült a "45"-ös bot és félretettem a színes kajákat. Pellet került a kosárba és 10 perces ütemet kezdtem. Jött egy ponty!! Hatalmas erőt adott, pörögtem tovább és küzdöttem, de hiába. Utolsó egy óra, irány vissza hosszúra! Első dobás, ponty! És megint be az akadóba, oh, a francba, gyerünk tovább! Ebben az órában sikerült egy jó hajrát hozzak, mely még 2 pontyot jelentett és egy kárászt. Sajnos az utolsó 10 percben nem tudtam halat fogni, a szomszédom, akivel fej-fej mellett haladtunk, elcsípett 3 kárászt.

9700 grammal szektor 3. lettem, a mellettem ülő versenyző 400 grammal előzött meg. A szektort nagy fölénnyel Bodzsár Norbert nyerte.

06.06. Szombat: Második versenynap!

Akik a tegnapi nap kiemelt helyen ültek, ma a húzási sorrend elején voltak. A kiemelt helyek, csak azután kerültek a "kalapba", mikor nekünk már húztak, ügyelve az egyenletesebb helyelosztásra. Sokat gondolkodtam előző este, vajon hova ülök ma.... Volt egy megérzésem, az általam "halálszektornak" vélt helyek egyikére tippeltem. Megérzésem beigazolódott!  C23, túloldal, mely kevesebb halat adott mindvégig. Ebben a szektorban van a legsekélyebb víz, akadós a pálya, ráadásul Ifj. Sipos Gábor tegnap utolsóként végzett a szektorban, ezen a helyen. A mellettem ülő versenyző Szabó Bence volt, aki tegnap abszolút tó-és szektor elsőt horgászott. Finoman szólva sem a legjobb előérzettel ültem le.

A mai nap folyamán teljesen elvetettem a sárga kaját. Fekete és zöld hallisztes method mix és egy  kevés pellet készült a hosszú pontyos pecához. Rövidre: fekete, szénhidrátos, repcével és angol morzsával dúsított mixet készítettem, kárászozni. Ezen a napon a rövid távot 55 méter jelentette, mely víz alatti bokrokkal tarkított terület volt.  A messzi klipsz pontosan 80 méterre volt kiakasztva.  A tegnapi ütemen lassítani kellett és még nagyobb szerepet kapott a pontosság. Óránként 1-2 kapásom volt. Sajnos több pontyot is vesztettem az akadók miatt, mely hol teljes felszerelés-, hol előkeszakadással járt. Kettő pontyom akasztás után egyből átrohant a másik szektorba, ilyenkor versenytársam készségesen segített az összeakadás elkerülése érdekében.

Grammok háborúját vívtuk egymással. 7280 grammot sikerült fognom, ellenfeleim 7700 és 7900 grammal voltak előttem, a szektor első hely valahol távol. Negyedikként zártam a szektort, így 7 ponttal a 16. továbbjutó helyen vártam a következő etapot. A horgászat után egy jó hangulatú pakolás és baráti eszmecsere következett a szomszédokkal :)

06.07 Vasárnap: Utolsó versenynap!

A nyomás nőtt, a gondolatok száma megszázszorozódott a fejemben, megérzés semmi... Titkon a halasabb oldalon szerettem volna ülni. F56! Gondolj, gondolj, gondolj... És igen! Ebben a szektorban már pecáztam, méghozzá nem is rosszul, oh yeah!! Izgatott pakolás következett, amit csak lehetett, még a szektorba lépés előtt elkészítettem. Ma nem kevertem zöld etetőanyagot. A legnagyobb mennyiségben pelletet vittem be erre a napra. Kevés fekete, hallisztes anyag és egy jó adag sárga, ttx-szel és erjesztett búzával keverve. ( Eddig  nem használtam, hátha ma bejön).  Távolság: a szektorom jobb szélén lévő bója 64 méterre volt. Támpont adott, távolság mondhatni  gyerekjáték tegnaphoz képest. Két botot is klipszeltem ide. A másik pálca 58 méterre ment, egy köztes távolság gyanánt. A kárászos etetést 45 méterre alakítottam ki.

Hidegzuhany! Az első 2 órában nem sikerült egy mozdítást sem kierőszakolni a halakból. Amerre csak néztem, mindenki fogta a kárászt, pontyot. Húztam egy meredeket: 20 centis előke 12 mm-es rózsaszín pop-up, telibe lebeg. Dobom, 3 perc és kapás! Amur, olyan másfél kg körüli. Dobom vissza a felszerelést, dirr 2 hellyel arrébb is fogtak egy amurt, majd 5 perc múlva a szektor szélén is. Ennyi volt, keresztül mentek rajtunk.

A nyomás nő, a hangulatom sehol, telefonálni nem lehet, egyetlen helyi kolléga tartotta bennem a lelket, akivel a verseny első napján haverkodtunk össze. Tanácsára 12 perces ütemre váltottam. Megjött az első ponty!

Elkaptam a fonalat, beérett az etetés (már bement másfél liter pellet). Botot váltottam, érzékenyebb spicc a kirohanások miatt, kisebb kosár a kisebb csobbanás miatt és kevesebb kaja jutott be, hogy a csalira koncentráljanak a pontyok. 3-5 perces ütemben sikerült fogni 8 pontyot és 2-3 lefordult, vagy akadót talált sajnos. Ezután eldobtam egy cuccot, feltámadt a szél, szétestem. :(  Ekkor 2. helyen álltam a szektoromban. Az utolsó órában sikerült még 3 pontyot fogni, mellyel megerősítettem a pozíciómat és a három nap alatt legtöbb fogott súllyal a legjobb szektor eredményem értem el.
11.000 grammal szektor 2. helyen zártam a napot.

Összesítettben 9 ponttal, 5 helyet javítva az előző eredményen a 11. helyen zártam a ranglistán.

Rengeteget tanultam, mind a horgászatról, mind a vízfelületről. Egy életre szóló élményben volt részem és sok új emberrel ismerkedtem meg.
Köszönöm szépen a támogatást mindenkinek, aki hozzájárult a sikeremhez.

Szeretném megemlíteni csapattársamat, Hrubos Viktort, akitől rengeteg ötletet és szakmabeli támogatást kaptam és kapok a mai napig is.
Felszerelésem és csali arzenálom kedvezményes beszerzéséről a Rácvárosi Horgászbolt gondoskodott.

Selmi Bálint

! % /
Ossza meg ismerőseivel:
Akciós termékek Új termékek Katalógusok

Időjárás (Pécs)

Közösség

Adatvédelmi központ

Funkció és teljesítmény sütik

A Funkcionális cookie-k lehetővé teszi a honlapunknak a már megadott részletek elmentérését és ezen adatok alapján tökéletesített és személyre szabottabb funkciókat kínáljunk. Ezen cookie-k csak anonimizált információkat gyűjtenek és tárolnak, tehát ne tudják követni az Ön egyéb honlapokon való mozgását. A teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek adatokat, hogy hogyan használják a honlapunkat. Ezeket arra használjuk, hogy jobban megértsük miként használják a honlapunkat, hogy annak tartalmát és funkcióit javítsuk. Kérjük vegye figyelembe, hogy a funkcionális és teljesítmény cookie-k kikapcsolása korlátozhatja a honlapunk bizonyos funkcióinak működését. A honlapunkon a következő Funkció és Teljesítmény sütik használjuk:

__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz, NID, _ceg.u, _ceg.s, fbsr_*
_ceg.u, _ceg.s
__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz
fbsr_*
NID

Szükséges sütik

Feltétlenül szükséges sütik olyan funkciókat biztosítanak, amelyek nélkül a honlapunk nem használhatók rendeltetés szerűen. Ezen cookie-kat kizárólag mi használjuk, ezért ezek az első fél cookie-jai. A feltétlenül szükséges cookie-k használatához az Ön hozzájárulására nincsen szükség. Ezért a feltétlenül szükséges cookiekat nem lehet be és kikapcsolni. A honlapunkon a következő Feltétlenül szükséges sütiket használjuk:

kohanasession, language, resolution, authautologin

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról az Cookie / Süti Tájékoztatóban talál részletes tájékoztatást, vagy a sütiket Ön is bármikor beállíthatja.