Kezdjük az évet új kihívásokkal! I. rész

Amint megérkezett a tavasz első kellemes fuvallata, már rohantunk is a partra! Ezúttal a Berkesd Fishing-re látogattunk el pár napra Scháb Zoltán Barátommal.

Kihasználva a hosszú hétvégét, csütörtökön munka, iskola után kocsiba ültünk és Pécsvárad felé vettük az irányt. Szilágy felé lekanyarodva, majd a településen áthaladva már csak egy kis földúton történő zötykölődés választott el minket a gyönyörű 8 hektáros vízfelülettel rendelkező horgász-vadász tanyától.

Főhadiszállásként az első állásra esett egységesen a voksunk. Ez a hely van legközelebb a tanya központjához, itt a legnagyobb az élet, tökéletes választás kisebb baráti társaságoknak és családoknak egyaránt. Ezen a stégen akár 3 horgász is kényelmesen bevetheti készségeit. Első esténk a pihenésről, ismerkedésről szólt, az igazi bevetés pénteken reggel kezdődött.

Nagyon barátságos fogadtatásban volt részünk, és mint kiderült, a tóban jelenleg több mint 80 mázsa fehérhal, 50 mázsa ponty és 30 mázsa amúr lett telepítve, melyek éhesen várják a horgászok változatos csalogató anyagait. (A ragadozó halakról nem is beszélve, melyek szintén szép számmal jelen vannak a tóban.) Zoltánnal egy gyors és pörgős horgászatban reménykedve a method praktika mellett döntöttünk.

Az éjszakát az egyik gyönyörű, fűtött faházban töltöttük, amely minden horgásznak és családjának egyaránt elérhető! Reggel 7:30, csörög az óra, kivételesen nem kellett noszogatni senkit, szerintem soha nem értünk még ilyen hamar le a partra.

Pontos alapozó etetéssel kezdtünk, amely 2-3 mm-es pelletből állt egy erősen halas íz világú, sötét zöld method mixbe panírozva. Method kosarakba ugyanez a keverék került a nap folyamán, amelyet még egy kis fűszeres folyékony aromával dúsítottunk.

A horogra nekem a Stég Product újdonságai kerültek, amely a 8 mm-es upterseket és 8 mm-es color ballokat foglalta magába. A legfogósabb a lime és a szilva ízesítésű volt, ezek mellett még a narancsos upters működött jól. Megvolt a tuti csali, így bátran mertem kísérletezni, amely vegyes eredményeket szült. A vajsav ízesítésű 10 mm-es uptersszel meglehetősen kevés kapást értem el, amit az erősen szúrós szagának tudok be. Ezenkívül még a Mainline tuna ízesítésű csalija került fel, amely ugyan lassabban, de adott halat, főleg a napsütéses időszakokban.

Kivétel nélkül ilyen érintetlen halakkal találkoztunk. Fontos megemlítenem, hogy a halak védelme érdekében a tó szabályzata is tiltja a szakállas horgok használatát! Ez is javában közre játszott, hogy a Guru QM1 típusú horga elengedhetetlen részévé vált a végszereléknek. Az alapozó etetés után meglepődve tapasztaltam, hogy a halak szinte azonnal reagáltak a bejuttatott eleségre és szinte kapás kapást érve jöttek a szebbnél szebb pontyok.

Két óra nyüzsgés után megnőtt a kapások közti várakozási idő, így hát előkerültek a szintén újdonságnak számító "smoke spray"-k. Ezek közül a legfogósabb a mangó ízesítésű, sárga színű spray volt, de előszeretettel használtam az édes-fűszer fantázia névre hallgató pirosat is.

Ezek használatával újra pörgős lett a horgászat, viszont sokkal többször találta meg fehér hal a horgot. Kis idő elteltével teljesen elleptek a kárászok, az idő szorított, így egy komolyabb ráetetés mellett döntöttem, előkerültek a nagyobb csalik és kicsit távolabb is dobáltam az etetéstől. Kezdeti sikertelenség után végre ismét sikerült a pontyokat fogni.

Írásomban egy hat órás peca eredményeiről számolok be nektek, amely véleményem szerint nagyon eredményesre sikerült. A horgászatot megnehezítette még az élénk, olykor, 20km/h-t meghaladó ÉNy-i szél, amely a halak kapókedvére jótékony hatással volt. A nap folyamán sikerült még egy gyönyörű 7 kiló feletti pontyot is a kezemben tartani pár fotó erejéig.

A tavon a elsősorban C&R szelleme uralkodik, de lehetőséget biztosítanak kisebb, 3 kg alatti halak megvásárlására és hazavitelére. Ezenkívül a horgászok kötelesek a halakat épségben, odafigyelve visszahelyezni éltető közegükbe. Ez a szabály alól felmentést kaptunk egy gyors teríték fotó erejéig, hogy bemutathassuk milyen gyönyörű halak élnek ebben a tóban és egy precíz horgászat milyen eredménnyel zárulhat. Természetesen a bojlis felszerelés se maradt otthon a hosszú hétvégén, amely szintén eredményes volt, hiszen sikerült 10 kg feletti halat fognunk a sok kistestű éhes szájat kikerülve, ezeket a tapasztalatokat a folytatásban szintén megosztom veletek.

Bíztatok Mindenkit arra, hogy ebben az évben is látogasson el új vizekre, hogy legalább ilyen felpezsdítő élményekben legyen része!

Bálint

! % /
Ossza meg ismerőseivel:
Akciós termékek Katalógusok

Időjárás (Pécs)

Közösség

Adatvédelmi központ

Funkció és teljesítmény sütik

A Funkcionális cookie-k lehetővé teszi a honlapunknak a már megadott részletek elmentérését és ezen adatok alapján tökéletesített és személyre szabottabb funkciókat kínáljunk. Ezen cookie-k csak anonimizált információkat gyűjtenek és tárolnak, tehát ne tudják követni az Ön egyéb honlapokon való mozgását. A teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek adatokat, hogy hogyan használják a honlapunkat. Ezeket arra használjuk, hogy jobban megértsük miként használják a honlapunkat, hogy annak tartalmát és funkcióit javítsuk. Kérjük vegye figyelembe, hogy a funkcionális és teljesítmény cookie-k kikapcsolása korlátozhatja a honlapunk bizonyos funkcióinak működését. A honlapunkon a következő Funkció és Teljesítmény sütik használjuk:

__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz, NID, _ceg.u, _ceg.s, fbsr_*
_ceg.u, _ceg.s
__utma, __utmb, __utmc, __utmt, __utmv, __utmz
fbsr_*
NID

Szükséges sütik

Feltétlenül szükséges sütik olyan funkciókat biztosítanak, amelyek nélkül a honlapunk nem használhatók rendeltetés szerűen. Ezen cookie-kat kizárólag mi használjuk, ezért ezek az első fél cookie-jai. A feltétlenül szükséges cookie-k használatához az Ön hozzájárulására nincsen szükség. Ezért a feltétlenül szükséges cookiekat nem lehet be és kikapcsolni. A honlapunkon a következő Feltétlenül szükséges sütiket használjuk:

kohanasession, language, resolution, authautologin

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról az Cookie / Süti Tájékoztatóban talál részletes tájékoztatást, vagy a sütiket Ön is bármikor beállíthatja.